kalauz a turabakancsokhoz

bakancsok amiket eddig hasznaltam

 

 

a kezdetek kezdeten vala a surrano

 

surrano.jpg

 

ez volt az elso kimondottan turazashoz meg mindenfele erdojarashoz rendszeresitett bakancsom. fatertol kaptam  14 eves koromban, egy kb 200 eves agyon hasznalt darab volt mikor hozzam kerult. viszonyitasi alapom nem volt igy akkor csak isteniteni tudtam a vizallo kepessege miatt es, hogy vagany katonai bakancs. igy utolag visszagondolva nem tartom valami tul jo labbelinek. a talp mintazata mint egy forma 1-es auto gumija, tukor radial:) es a boka folotti reszet nem lehetett normalisan osszehuzni a csatokkal hacsak nem 2 nadragot turtunk bele. ezert mindig ilyen klaffogo hangot adott gyaloglaskor:) ha egy szoval lehetne jellemezni akkor azt mondanam ra, hogy elpusztithatatlan! eros tartos darab es vedi a labat, viszont nehez es nem praktikus.

 a surrano kinovese utan elkezdtem acsingozni egy igazi tura bakancs utan, csak nem volt ra penzem. igy az elso nyari munkam alatt keservesen megkeresett kis penzembol egy tisza munkas bakancsot vettem:)

 

tisza.jpg

 

hat, ez se volt egy jo otlet, de a szukseges anyagiak hianyaban jobbra nem futotta es ez kulsore mar majdnem ugy nezett ki mint egy igazi tura bakancs. viszont acel betets volt, ami miatt hosszu tavon kenyelmetlen volt viselni. ami nagy elonye volt a surranoval szemben, hogy ennek mar rendes talp mintazata volt igy saros latyakos idoben nem estem benne pofara meterenkent. a surranotol egy picivel jobb volt de meg mindig nem az igazi. ha nem volt muszaly inkabb nem hordtam, csak ha esett sokat vagy havazott. amugy utcai meg sport cipoket hordtam mig ossze nem jott egy igazi tura bakancsra.

 aztan eljott vegre a varva vart nap is es huszon par eves koromra vegre sikeult megvennem eletem elso igazi tura bakancsat!

 

lafuma.jpg

 

ez egy lafuma tura bakancs volt amit 2005 kornyeken vettem 35.000 ft-ert!                                                         hat mit is mondjak, igaz gyonyor ult ki az arcomra mikor vegre eloszor a labamon volt:) mindent tudott amit egy igazi tura bakancsnak tudia kellet! vizallo volt, lelegzos, kenyelmes es meg a bokamat is frankon tartotta! mi tobbet akarhat az ember fia? szuper volt ez a lafuma es vegyes utcai es tura felhasznalas mellet 5 evig birta! persze rendszeresen lett tisztitva es karbantartva a megfelelo apolo szerekkel.

 ezutan mar nem volt visszaut! csakis tura bakancsok johettek szoba!

kovetkezo darabok inkabb tura cipok voltak. ez volt az a turazos idoszakom amikor kimondottan tura osvenyeken turaztam es nem igazan bolyongtam az erdokben mint mostanaban.

 

merell.jpg

elsonek egy merell cipovel kezdtem ami a mai napig megvan, igaz mar romokban hever.                                     szazszorta jobb mint barmelyik sportcipo. a talp kialakitasa es mintazata ami miatt jobban teljesit a tura osvenyen mint egy atlagos cportcipo. kenyelmes konnyu hosszueletu. viszont elegge le van limitalva a hasznalhatosaga. enyhen vizallo es semmi tamogatast nem nyujt a bokanak. igy ketszer is meg kell gondolni, hogy ebbe menjunk-e ki ha nem vagyunk benne biztosak, hogy szarazon es csak konnyu terepen fogunk haladni. az elso merell cipo ota marka hu maradtam es meg kettot vettem azota, ugy atlag 3 evet birnak ki vegyes utcai tura felhasznalas melett. 

azutan megprobalkoztam egy ilyen katonai-taktikai jellegu bakancsal is. egy magnum classic (nem a fagyi) bakancsot vettem 2011-ben 65 angol fontert.

magnum.jpg

 

hat ez egy se nem jo, se nem rosz, olyan atlagos bakancs volt. mind teljesitmenyben mind elettartamban atlagosat nyujtot. ahhoz kepest mundjuk draga volt. 2 evet birt ki miutan a sarka teljesen levalt es elkezdett beazni. terepen annyira nem vallt be. a talp mintazata nem igazan erre lett tervezve, inkabb varosi felhasznalasra. viszont konnyu volt es kenyelmes. egy kicsit tularazott kozepkategorias varosi bakancs.

 

aztan visszatertem a tura bakancsokhoz. es megvettem eletem legjobb ar ertek aranyu tura bakancsat!               a karrimor orkney-t 2013-ban 49 angol fonert

 

karrimor.jpg

 

errol a bakancsrol komolyan mondom legendakat lehetne enekelni!                                                                     volt velem az osztrak alpokban, a velszi hegyekben a bakonyban es a balaton vulkani hegytetoin valamit keresztul kasul del anglia erdein!                                                                                                                      teljes bor bakancs ami nagyon megkonnyiti a tisztan tartast es a cipo apolast! vibram talp betetse ami nagyon kenyelmesse teszi a gyaloglast. teljesen vizallo, egy igen eros robosztus bakancs. az egyedul hatranyakent talan azt tudnam felhozni, hogy kicsit nehez. ezt a bakancsomat mostanaba tervezem nyugdijazni. meg jol birja de a jobbos bakancs nyelv reszen a bor elkezdett kiszakadozni es mar nem teljesen vizhatlan. eros esoben vagy mely vizben gazolva beazik. de mindent osszevetve egy nagyon jo tartos darab.

a karrimort levaltani vettem egy jack pyke vadasz bakancsot

 

20170604_151707.jpg

 

ami igazandibol egy magas szaru tura bakancs. par hete van meg csak nalam de elsore nagyon pozitiv tapasztalataim vannak vele. vadi uj bakancskent fel se torte a labamat! a legkenyelmesebb bakancs ami eddig volt a labamon! teljes bor es vibram talp betetes. a lafuma utan a masodik legdragabb labbeim 104 angol fontert vettem. ha ez is kibir 4-5 evet akkor boldog leszek, majd az ido elbiralja erdemes volt-e megvennem.

 

a kovetkezo 2 bakancs amolyan elrettento pelda:)

 

gelert.jpg

 

gagyi.jpg

 

az elso a gelert tura bakancs a masodik pedig egy ismeretlen eredetu ebay-en arult ,,taktikai-katonai bakancs''      egyik sem birta 6 honapnal tovabb! mindkettonek a talpa lyukadt ki es a sarkuk is levalt. ezeket a cipoket nem is turazasra, hanem utcai hasznalatra vettem de nem sokat birtak. mindketto 30 font alatti arkategoriaban van. nem ajanlom oket senkinek.

 

ugy alltalaben nem vagyok valogatos ha oltozkodesrol van szo es siman elvagyok olcso ruhakkal. igazandibol nem is vagyok hajlando draga ruhakat venni amig a 3 fontos polo a sportsdirect-bol kibirja 2 evig:)

egyedul a bakancsok es a labbelik azok amik kivetelt jelentenek nalam. mig egy olcso polo is tok jo es sokaig birja, ugyanez (tapasztalatom szerint) nem mondhato el olcso cipokrol-bakancsokrol.

ha turazashoz keres az ember megfelelo labbelit erdemes kicsit tobbet kolteni ra, ha nem is a draga de a kozep ar kategoria bakancsokat erdemes megvenni. ami olcso az ebben az esetben kerulendo.