ponyva sator es erdei agy

hasznald amit tudsz menedekepiteshez

20160611_190325.jpg

 

a fenti kepen lathato menedek elkesziteset fogom ebben a posztban bemutatni.

kezdjuk most a helyszin valasztassal. valahol kicsit magasabban mint a kornyezet es olyan fak alatt ahol ha lehet nincsenek korhadtnak tuno, lelogo nagy agak.

hasznaljuk amit talalunk! ha nem muszaly extra munkat vegezni ne tegyuk. itt a szerncse is kozre jatszott, hogy ezt az erdei agyat meg tudjam epiteni.

20160611_180442.jpg

kezdetnek az erdoben talat ketto faronkot gorgettem egymas melle. szerencsere nem voltak messze egymastol. utana a ket ronk kozotti hezagot toltottem fel vekonyabb agakkal.

ezutan az egeszet lefedtem mindenfele zolddel es lombossal amit csak talaltam. leveles agakkal es pafrannyal. ne sajnaljatok a zoldet mert az este folyaman lapulni fog es reggelre kenyelmetlenne tud valni a kemeny fa ha nem hasznaltok eleg levelet. szigeteles szemponyjabol is fontos, hogy minnel kevesebb hideg erjen alulrol!

20160611_181526.jpg

erre mar csak egy vekony torna matracot raktam es kesz is volt az agyam.

20160611_182739.jpg

takaronak egy sima bolti fleece takarot hasznaltam. estere egy polcsit meg felvettem es eleg is volt ahhoz, hogy melegen tartson a 14-16 C fok kozotti homersekleten.

a ponyvat a az agy fole eloszor egyszeru hazteto formaban feszitettem ki ami egy eleg jo szel es eso biztos sator tipus. viszont az este eleg jo ido volt, se eso se szel sem fujt. igy inkabb kicsit nyitottra hagytam a sator fej feloli reszet. egy botot letuztem a foldbe es ahhoz kotottem ki a ponyva fejresz feloli sarkat. igy volt lehetosegem este elalvaskor a tuzet nezni.

20160611_194459.jpg

 

ez egy eleg kenyelmes menedek volt es nagyon jol aludtam az agyon. a ponyva egy 2x3 m-es zoldseges ponyva volt amit hasznaltam. ez a minimum meret amit ajanlok egy ilyen menedekhez. a 3x3 m-es tobb helyet.

kempingezes utan a terepet elrendeztem ugyanugy mint amikor odaertem es semmi nyomat nem hagytam az ottletemnek.